Som en del av er kanske har märkt har Eton nyligen uppdaterat sin varumärkesplattform. Vi tog tillfället i akt och ställde ett par frågor om förändringarna till deras PR-chef, Sara Ölmebäck.Ni har precis uppdaterat er varumärkesplattform. Vad har ni gjort?- Vi har uppdaterat allt från logotyp till inredningskoncept, hemsida och kollektionerna. Logotypen har moderniserats och blått är numera Etons signaturfärg, vilken är genomgående i all paketering. Det nya inredningskonceptet är framtaget med inspiration från det svenska arvet i material som ljus ask, naturfärgat läder och mässingsdetaljer. Vi installerade precis den nya inredningen i Etonbutiken på Sturegatan 8 i Stockholm och i vårt showroom i New York.
Om jag förstår det rätt så har ni i samband med detta även uppdaterat era kollektioner. Hur skiljer de sig från innan?- Våra kollektioner har omdefinierats för att passa bättre in i det nya konceptet. Premiumskjortor av hög kvalité kommer alltid att vara kärnan i Eton, men det finns ett större och mer mångfacetterat utbud för att tillfredsställa en bredare målgrupp. Till exempel, Eton Green-kollektionen, skjortor i tvättade och innovativa tyger, är större än någonsin och innehåller en rad fantastiska oxfords, linne- och denimskjortor.
Har skjortan förändrats något? Eller kan jag som kund fortfarande hitta min favoritpassform?- Etonskjortan har inte förändrats, utan håller fortfarande samma höga kvalité och perfekta passform i super slim, slim, contemporary och classic.

Den kortärmade skjortan är en nyhet för säsongenSlutligen, hur klär sig Eton-mannen våren 2016?- På kontoret klär han sig i någon av våra micromönstrade skjortor för en uppdaterad, modern businesslook och på fritiden gärna i våra kortärmade skjortor som vi lanserar för första gången nu i vår. Vi ville skapa en skjorta som kunde ersätta en t-shirt. Därför var passform och kvalité viktigt för att få fram en soft och bekväm känsla. Skjortorna har tagits fram i lätta kvalitéer som poplin och muslintyg, vilket kännetecknas av sin luftiga väv och lätt skrynkliga textur, och har en snygg, lite snävare roll-up ärm.
Utforska Etons vårkollektion
här.
Text: Jon Carrington, Care of Carl
Foto: Eton