✔ Fri frakt över 399 kr ✔ Fri retur ✔ 1-3 dagars leverans

Köpvillkor Care of Carl

Här kan du läsa om vilka villkor som gäller när du som konsument köper varor från oss via CareOfCarl.se. När du köper varor från CareOfCarl.se ingår du ett avtal med företaget Care of Carl AB med organisationsnummer 556800-5739 som vi nedan kallar ”Care of Carl”, ”vi” eller ”oss”. Det är viktigt för oss att du förstår vilka villkor som gäller för ditt köp och vilka rättigheter du har när du köper varor från oss. Om du har frågor om villkoren i den här texten eller om ditt köp i övrigt är du välkommen att kontakta oss. Du hittar våra kontaktuppgifter under rubriken ”Hur du kontaktar oss” nedan.

Om du vill veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter när du köper varor från oss kan du titta i vår Integritetspolicy som du hittar här.

Hur du kontaktar oss

Om du har frågor om ditt köp, vilka villkor som gäller för det, eller vill komma i kontakt med oss av någon annan anledning, är du välkommen att höra av dig till oss på telefon 033-55 55 270 eller e-post [email protected].

Beställning och avtal

När du köper varor från CareOfCarl.se accepterar du dessa villkor. När vi skriver ”Villkoren” menar vi dessa villkor. För att få köpa varor från CareOfCarl.se måste du vara minst 18 år gammal. Om du är yngre än 18 år får du bara köpa varor från CareOfCarl.se om du har fått tillåtelse till det från din vårdnadshavare. Det finns också andra regler och lagar som kan göra att du inte har rätt att själv ingå avtal med oss. Om du omfattas av dessa behöver du se till att få tillåtelse till ditt köp.

När du har beställt varor från CareOfCarl.se skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Först när du har fått orderbekräftelsen har vi ingått ett avtal med dig för köp av varorna som du har beställt.

I vissa fall har vi rätt att neka en beställning som du har gjort eller att häva ditt köp. Det gäller t.ex. om varorna som du har beställt är slut i lager eller om vi inte kan leverera varorna till dig av någon annan anledning, t.ex. att vi har tekniska problem.

Pris och betalning

När du köper varor från CareOfCarl.se gäller de priser som står på CareOfCarl.se när du beställer varorna och i orderbekräftelsen. I priserna ingår moms och avgifter.

Om vi på CareOfCarl.se har råkat ange fel pris eller information för varor som du köpt och du insåg eller borde ha insett detta, kommer det felaktiga priset/informationen inte att gälla. Om det skulle hända kommer vi att kontakta dig och informera dig om felet.

Hur du kan betala ditt köp ser du på CareOfCarl.se och i kassan. Det varierar vilka betalningsalternativ som vi erbjuder. Du betalar ofta via någon annan än oss och det är då betaltjänstleverantörens villkor som gäller för din betalning. Om du t.ex. väljer ett av Klarnas betalningsalternativ är det Klarnas villkor som gäller för din betalning. Vi ansvarar inte för dessa betalningsvillkor eller för ändringar som görs i dem. Vi rekommenderar att du alltid innan ditt köp noggrant läser igenom villkoren som gäller för det betalningsalternativ som du väljer.

Om du har funderingar eller frågor om betalningen av ditt köp är du alltid välkommen att kontakta oss, men ofta är det enklare att kontakta betaltjänstleverantören direkt.

Leverans

Om du köper varor för mer än ett visst belopp är leveransen gratis. Vilket belopp som ger dig gratis leverans framgår på vår hemsida och i kassan. Om du köper varor för mindre än det beloppet behöver du betala en avgift för leveransen. Hur stor leveransavgiften är framgår i kassan och av orderbekräftelsen. Vi levererar bara till adresser i Sverige.

Hur du kan få levererat dina varor visas på CareOfCarl.se och i kassan. I vissa områden kan vi erbjuda särskilda leveransalternativ såsom t.ex. hemleverans. Dessa leveransalternativ behöver du betala en extra avgift för även om du har köpt varor för mer än beloppet som normalt ger gratis leverans. Det framgår i kassan hur stor den extra avgiften för det särskilda leveransalternativet är.

Vi använder olika fraktföretag för att leverera de varor du köpt. Fraktföretagen har egna villkor som gäller för din leverans. Villkoren kan innehålla viktig information om t.ex. hur du kommer att meddelas (aviseras) om att du kan hämta ditt paket, vilken typ av legitimation du behöver visa för att hämta ut ditt paket och hur länge ditt paket kommer att finnas på upphämtningsstället innan det skickas tillbaka till oss. Vi rekommenderar att du alltid innan ditt köp noggrant läser igenom villkoren som gäller för det leveransalternativ som du väljer.

Hur lång tid det tar att få din leverans står i kassan och beror på vilket leveransalternativ du väljer. Vårt mål är att alltid leverera dina varor inom den leveranstid som står i kassan. Om din leverans blir försenad meddelar vi dig det. Om din leverans blir försenad och du inte är nöjd med det nya leveransdatum som vi meddelar har du rätt att avbryta ditt köp utan kostnad. Vi erbjuder inte någon annan ersättning eller kompensation vid förseningar.

Om ditt paket är skadat när du tar emot eller hämtar ut det ska du genast informera både fraktföretaget som ansvarar för leveransen och oss om det. Du ska också så snart som möjligt meddela oss om ditt paket försvinner under leveransen.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag som du tar emot eller hämtar ut varorna.

Du har oftast rätt att öppna förpackningen prova och undersöka varorna som du har köpt på samma sätt som om du hade köpt varorna i en fysisk butik. Vissa varor kan av hälso- och hygienskäl inte användas av andra när taggarna plomberingen eller förseglingen på dem har tagits bort. För sådana varor gäller inte ångerrätten om du har tagit bort taggarna plomberingen eller förseglingen som skyddar varan. Det gäller t.ex. för underkläder.

Om du vill ångra ditt köp använder du returfraktsedeln som följt med ditt paket och skickar tillbaka varorna till oss inom 14 dagar från att du tagit emot eller hämtat ut varorna. Du kan också kontakta oss på telefon 033-55 55 270, e-post [email protected] eller använda Konsumentverkets standardblankett för ångerrätt som du hittar här: www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2022-konsumentverket.pdf. Om du registrerar din retur online innan du skickar tillbaka den går det snabbare för oss att ta hand om returen. Du registrerar din retur online genom att skanna QR-koden i ditt paket. Om du använder returfraktsedeln som följt med ditt paket är leveransen tillbaka till oss gratis. Tänk på att packa varorna så att de inte skadas under leveransen helst i originalförpackningen. Du ansvarar för varorna fram till dess att du lämnat in dom till transportören.

Om du använder din ångerrätt har du rätt att få pengarna tillbaka för varorna som du skickat tillbaka. Återbetalningen hanteras av betaltjänstleverantören som du valt för att betala ditt köp. Betaltjänstleverantören betalar tillbaka dina pengar så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från att vi tagit emot varorna som du skickat tillbaka. Betaltjänstleverantören kommer att betala tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalat för köpet.

Om du har provat eller undersökt varorna mer än nödvändigt och vi bedömer att varorna på grund av det har minskat i värde har vi rätt att från beloppet som betaltjänsteleverantören ska betala tillbaka till dig dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen. Vi kan också ha rätt att göra avdrag för värdeminskning om du inte skickar med eventuella fodral informationsfolders eller äkthetsintyg som hör till varorna som du skickat tillbaka till oss.

Tänk på att dofter kan orsaka hälsoproblem såsom astma eller migränattacker. Vi ber därför att du inte har på dig starka dofter när du provar varorna som du köpt.

Om du ångrar ditt köp och det i köpet har ingått varor som du fått gratis måste även varorna som du fått gratis skickas tillbaka till oss. Om du inte skickar tillbaka dessa varor har vi rätt att dra av ett belopp som motsvarar deras värde från beloppet som betaltjänsteleverantören betalar tillbaka till dig.

Exempel: Om du köper en jacka för 4999 kr och det i köpet ingår en gratis mössa (som är värd 899 kr) måste du skicka tillbaka mössan om du väljer att ångra köpet av jackan. Om du ångrar köpet och skickar tillbaka jackan men inte mössan kommer vi att dra av värdet på mössan från beloppet som betaltjänsteleverantören betalar tillbaka till dig. Det innebär att du får tillbaka 4100 kr (4999 – 899 = 4100).

Bytesrätt

Du har rätt att byta varor som du köpt inom 14 dagar från den dag som du tar emot eller hämtar ut varorna. Byte innebär att du för varje vara som du skickar tillbaka till oss köper en ny vara. Om du skickar tillbaka fler varor än du byter till räknas det inte som ett byte utan som ett återköp. Du har bara rätt att göra återköp under tiden som ångerrätten gäller.

Om du vill byta varor som du har köpt går det snabbast om du returnerar varorna på samma sätt som om du skulle använda din ångerrätt. Sedan beställer du varorna som du vill ha istället i en ny beställning. Du kan också byta varor genom att skanna QR-koden i ditt paket och följa instruktionerna för byte. Då får du vänta längre på varorna som du vill byta till eftersom vi behöver få tillbaka varorna som du inte vill ha innan vi skickar de nya varorna. Vid byte är leveransen tillbaka till oss gratis om du använder returfraktsedeln som följt med ditt paket.

Reklamation

Om du upptäcker ett fel i en vara som du köpt från oss behöver du informera oss om felet. Detta kallas att reklamera felet. Du behöver reklamera felet inom skälig tid. Det innebär att du behöver reklamera felet så snart du upptäcker eller borde ha upptäckt det. Om du reklamerar ett fel inom två månader från att du upptäckt det anses du oftast ha reklamerat inom skälig tid.

Om du vill reklamera ett fel kan du kontakta oss på telefon 033-55 55 270 eller e-post [email protected].

Du har rätt att reklamera fel på en vara inom tre år från det att du köpte varan. Vi tar ansvar för så kallade ursprungliga fel. Ett fel är ursprungligt om det fanns i varan när vi levererade den till dig. Om du upptäcker ett fel inom två år från ditt köp antas det automatiskt vara ett ursprungligt fel som vi ansvarar för om vi inte kan bevisa att det inte är så. Om du upptäcker ett fel när det har gått mer än två år sedan ditt köp är det upp till dig att visa att felet är ett ursprungligt fel som vi ansvarar för.

Om du reklamerar ett fel i en vara kan vi behöva göra en bedömning av felet som du menar finns i varan. Då behöver du skicka tillbaka varan till oss. Vi kommer att informera dig i så fall.

Om du ska skicka tillbaka en vara till oss som du har reklamerat kommer vi att berätta för dig hur du ska göra.

Om vi när vi tagit emot och undersökt den reklamerade varan kommer fram till att det finns ett fel i varan som vi ansvarar för kommer vi i första hand att försöka laga felet eller byta ut varan mot en likadan felfri vara. Om det inte går kommer du att få pengarna tillbaka. Återbetalningen kommer att hanteras av betaltjänstleverantören som du valt för att betala ditt köp. Betaltjänstleverantören betalar tillbaka dina pengar så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från att vi godkänt din reklamation. Betaltjänstleverantören kommer att betala tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalat för köpet.

Garanti för klockor

Vi erbjuder alltid minst 12 månaders funktionsgaranti på alla tidigare använda klockor som vi säljer under Care of Carl Pre-Owned & Vintage Watches. Om tillverkargaranti fortfarande gäller för klockorna kan vår garanti kombineras med tillverkargarantin men vår garanti gäller inte för nya klockor. Du kan läsa mer om vår funktionsgaranti för klockor här: Köpa Pre-owned Vintage klocka.

Sortiment

Vilka varor vi säljer på CareOfCarl.se varierar och vi har rätt att när som helst ta bort varor ur vårt sortiment.

Tänk på att bilder som finns på CareOfCarl.se inte alltid visar exakt hur en vara ser ut i verkligheten. Vi tar inte ansvar för eventuella skillnader i en varas verkliga färgnyans mönster eller annat och hur dessa ser ut på bild på CareOfCarl.se.

Force majeure

Vi ansvarar inte för förseningar eller skada som uppstår på grund av så kallad force majeure. Händelser som vi inte kan kontrollera t.ex. åtgärder eller underlåtenhet från myndigheter nya eller ändrade lagar konflikter på arbetsmarknaden blockader bränder översvämningar sabotage olyckshändelser av större omfattning eller naturkatastrofer är exempel på force majeure. Som force majeure räknas också myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt t.ex. restriktioner i indikation varningstexter försäljningsförbud m.m. och onormal nedgång i marknaden och kriminell aktivitet som vi utsätts för och som påverkar vår verksamhet.

Tvist

Om du har klagomål eller synpunkter på varor som du köpt från oss är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 033-55 55 270, e-post [email protected] eller vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via deras hemsida www.arn.se eller via post till Box 174 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats här: https://ec.europa.eu.

Fair Use

Vi har upptäckt att vissa kunder utnyttjar våra fria returer på ett sätt som är både dåligt för miljön och dyrt för oss. Vi har därför en ”fair use”-bestämmelse.

Om du har ett köpbeteende som vi inte tycker är normalt kan vi i vissa fall neka eller häva dina beställningar och köp kräva en avgift om 100 kr för dina returer eller bestämma att du inte får handla från oss i framtiden. Det kan vi t.ex. göra om du ofta skickar tillbaka varor som inte är i nyskick eller stämmer överens med varorna som vi levererat till dig eller om vi tycker att du köper och skickar tillbaka onormalt många varor.

Vi kan också avbryta en beställning om vi misstänker ett brott som t.ex. bedrägeri kopplat till en beställning. Det gäller t.ex. om paket som vi levererat till dig inte hämtas ut, om du påstår att ett paket som vi levererat har kommit fel, eller om du - när du ska hämta ut eller skicka tillbaka ett paket till oss, beter dig på ett sätt som inte är normalt.

Vill du fortsätta där du var?

Nej, jag vill börja om
Ja, jag vill fortsätta

Kundrådgivning

Tillbaka

Chatt

Måndag-Fredag 08-17

Mail

[email protected]

Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.

4.75/5 12530 Recensioner

Väl utvalt sortiment och snabba leveranser. Mycket nöjd!

Marie T

2024-11-20

Köpare

2024-11-10

Snabb leverans! 

Sofia O

2024-11-19

Köpare

2024-11-06

Snabb leverans,  nöjd.

Fatima B

2024-11-18

Köpare

2024-11-06

Bra,snabbt o smidigt

Johan G

2024-11-18

Köpare

2024-11-07

Mycket bra och snabbt. 

Amnart L

2024-11-18

Köpare

2024-11-06

Snabb leverans.

Orhan S

2024-11-15

Köpare

2024-11-04

Superbra hela vägen 🙏

Peter R

2024-11-14

Köpare

2024-09-24

Snabb service och snabb leverans.

Kristian S

2024-11-14

Köpare

2024-11-05

Väldigt snabbt och hjälpsamma 

Hans B

2024-11-13

Köpare

2024-11-04

Snabb leverans 

Sofia N

2024-11-13

Köpare

2024-11-04

Snabb med bra utbud. Kläderna presenteras också på ett utmärkt sätt.

Axel L

2024-11-13

Köpare

2024-11-03

Underbart!

Kourosh A

2024-11-13

Köpare

2024-11-03

Great website, great clothing & great checkout experience can it get any better. 

Casper O

2024-11-13

Köpare

2024-11-02

Perfekt som vanligt!

Per A

2024-11-11

Köpare

2024-11-01

Tappa inte märken som är värda att köpa.

Tony J

2024-11-11

Köpare

2024-10-30

Perfekt passform 👌🤓

Öyvind I

2024-11-11

Köpare

2024-10-31

Snabb leverans. Smidig retur.

Oskar J

2024-11-07

Köpare

2024-10-28

Snabb leverans och bra utbud!

Jennifer A

2024-11-07

Köpare

2024-10-28

Mycket smidigt och enkelt

Johannes D

2024-11-07

Köpare

2024-10-28

Smidig, snabb och bra process.

David C

2024-11-07

Köpare

2024-10-28

Snabbt o enkelt 

Anders H

2024-11-06

Köpare

2024-10-25

Bra kommunikation 

Kuc E

2024-11-06

Köpare

2024-10-28

Alltid snabb leverans, smidigt vid retur och bra service. 

Dennis D

2024-11-04

Köpare

2024-10-24

Alltid smidig leverans och hög kvalitet!

Carl W

2024-11-04

Köpare

2024-10-24

Bäst i branschen, helt klart! Snabb leverans, enormt utbud och snabba att besvara frågor. 👌

Martin S

2024-11-04

Köpare

2024-10-25

Fantastik kvalitet på kängorna, känns som att de kommer hålla i många år. Mycket bra retur/bytespolicy, enkelt och smidigt. Personligen rekommenderar jag att gå ner en hel storlek från sin "vanliga" sneaker storlek. I mitt fall 10.5 (US) som jag har i t.e.x New Balance till 9.5 (US) i dessa RW kängor.

Stefan

2024-10-31

Köpare

2024-09-24

Samma fina service varje gång😁

Pygmalion

2024-10-30

Köpare

2024-10-20

Snabb leverans som vanligt

Joachim N

2024-10-30

Köpare

2024-10-20

Choose your delivery country
  • Sverige
  • Sverige
  • Danmark
  • Norge
  • Suomi
  • Deutschland
  • Österreich
  • EU
  • Nederland
  • France
  • Schweiz
  • España
  • Italia
  • United Kingdom
{ "SE": { "content": "Välkommen till vår svenska butik. ", "usp_list": [ "Fri frakt över 399 kr", "Fri retur", "1-3 dagars leverans" ], "image": "https://www.careofcarl.com/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_SV.png", "cta": "Välj ditt leveransland", "button_text": "Byt land" }, "IE": { "content": "Welcome to our English store! Here's some specific information for international customers.", "usp_list": [ "Free Delivery From €30", "Free returns", "No customs duties" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Choose your delivery country", "button_text": "Change country" }, "DK": { "content": "Velkommen til vores danske butik! Her er nogle specifikke oplysninger for Danmark.", "usp_list": [ "Fri fragt over 299;-", "Fri retur", "1-3 dages levering" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_DK.png", "cta": "Vælg dit leveringsland", "button_text": "Skift land" }, "FI": { "content": "Tervetuloa suomalaiseen kauppaamme! Tässä on tiettyjä tietoja Suomelle.", "usp_list": [ "Ilmainen toimitus yli 30€ tilauksille", "Maksuton palautus", "Toimitusaika 2-5 pv" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_FI.png", "cta": "Valitse toimitusmaasi", "button_text": "Vaihda maata" }, "NL": { "content": "Welkom in onze Nederlandse winkel! Hier is wat specifieke informatie voor Nederland.", "usp_list": [ "Gratis bezorging vanaf €30", "Gratis retour", "Geen inklaringskosten" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_NL.png", "cta": "Kies uw bezorgland", "button_text": "Verander van land" }, "DE": { "content": "Willkommen in unserem deutschen Shop! Hier sind einige spezifische Informationen für Deutschland.", "usp_list": [ "Standardversand frei ab 30 Euro Bestellwert", "Kostenlose Rücksendung", "Keine Zollgebühren" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_DE.png", "cta": "Wählen Sie Ihr Lieferland", "button_text": "Land ändern" }, "AT": { "content": "Willkommen in unserem österreichischen Shop! Hier sind einige spezifische Informationen für Österreich.", "usp_list": [ "Standardversand frei ab 30 Euro Bestellwert", "Kostenlose Rücksendung", "Keine Zollgebühren" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_AT.png", "cta": "Wählen Sie Ihr Lieferland", "button_text": "Land ändern" }, "ES": { "content": "¡Bienvenido a nuestra tienda española! Aquí tienes información específica para España.", "usp_list": [ "Envío gratuito a partir de 30 €", "Devoluciones gratuitas", "Sin derechos de aduana" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Elija su país de entrega", "button_text": "Cambiar país" }, "FR": { "content": "Bienvenue dans notre boutique française! Voici des informations spécifiques pour la France.", "usp_list": [ "Livraison gratuite à partir de 30 €", "Retours gratuits", "Pas de frais de douane" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Choisissez votre pays de livraison", "button_text": "Changer de pays" }, "IT": { "content": "Benvenuti nel nostro negozio italiano! Ecco alcune informazioni specifiche per l'Italia.", "usp_list": [ "Spedizione gratuita oltre 30 €", "Reso gratuito", "Nessun dazio doganale" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Scegli il tuo paese di consegna", "button_text": "Cambia paese" }, "NO": { "content": "Velkommen til vår norske butikk! Her er litt spesifikk informasjon for Norge.", "usp_list": [ "Fri frakt over 399,-", "Fri retur", "1-4 dagers levering" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_NO.png", "cta": "Velg ditt leveringsland", "button_text": "Bytt land" }, "GB": { "content": "Welcome to our UK store! Here is some specific information for the United Kingdom.", "usp_list": [ "Free shipping over £300", "Free returns", "1-2 days delivery" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Choose your delivery country", "button_text": "Change country" }, "CH": { "content": "Willkommen in unserem Schweizer Shop! Hier sind einige spezifische Informationen für die Schweiz.", "usp_list": [ "Gratis-Express-Versand ab 300 CHF", "Kostenlose Rücksendung", "Keine Zollgebühren" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_DE.png", "cta": "Wählen Sie Ihr Lieferland", "button_text": "Land ändern" } }