Text: Rasmus Motten Wernerby
Foto: AI-genererad
Video: Leo Prim
Vi har alla någon gång upplevt att ett nyinköpt plagg inte känns helt rätt – passformen är inte som förväntad, materialet känns annorlunda eller färgen stämmer inte med bilderna. Trots vårt bästa försök att hjälpa kunder att göra välinformerade val genom bilder, storlekstabeller och personlig stilrådgivning händer det ibland att en retur känns oundviklig. Men vår erfarenhet visar att vissa plagg inte är menat att kännas helt rätt från början. Ibland är tid allt som krävs för att ett plagg ska kännas rätt. Hur ska man då tänka för att undvika besvikelse och returer? Låt oss dyka in i detta.
Vi hoppas att dessa exempel har gett dig lite insikt och trygghet i att du inte är ensam om att ibland känna att ett plagg inte lever upp till förväntningarna – ibland behöver det bara tid. Har du fler exempel eller tips som kan hjälpa andra i samma situation? Dela gärna med dig av dina erfarenheter i kommentarerna.
Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.
Vi erbjuder i dagsläget personlig stilrådgivning både via digitala och fysiska kundmöten i anslutning till vårt huvudkontor i Borås.
Om du är intresserad och vill boka en tid med vår personal shopper, skicka ett mail till [email protected] där du också specificerar om du önskar ett digitalt eller fysiskt möte. Vi återkommer med fler detaljer och förslag på tider.
Våra stilrådgivare ser fram emot att ta sig an uppgiften att hjälpa dig uppdatera din garderob och investera i kvalitetsplagg som håller över tid!