Text: Jon Carrington
Foto: Evelina Svantesson
Care of Carl har i dagarna precis lanserat ett helt nytt urval av varumärken. En samling samtida varumärken som med stor sannolikhet kan komma att bli några av framtidens ikoner.
Denna satsning innefattar inte mindre än 11 helt nya varumärken. En satsning som vi har valt att kalla Les Créatuers – skaparna, och som har hämtat inspiration från Paris – konstens och kreatörernas huvudstad.
Inför lanseringen av dessa varumärken bad vi några av Skandinaviens bäst klädda män att göra sin egen tolkning av kläderna och berätta vad de själva tyckte om dem. Ni finner resultatet nedan.
Bloggare och frilansande skribent
”Först och främst gillar jag namnet "Les Créateurs" väldigt mycket! Det målar upp det nya konceptet på ett påhittigt, passande och fint sätt. Varumärkena och profilen ringar in min personliga klädstil väldigt bra.”
Bloggare och frilansande skribent
”I min mening blir Les Créateurs för den medvetna och moderna mannen en perfekt brygga mellan det befintliga segmentet i "Best of British" och "Italienska avdelningen" som känns helt rätt i tiden.”
Influencer och grundare till PR-byrån Courtesy de V
"Les Créateurs är i mina ögon ett ganska starkt stil-statement - speciellt sett till den danska mannen. Då man skapar ett kompletterande och mer avslappnat och casual universum av kläder, i kontrast till Care of Carl’s annars ganska klassiska sortiment. Detta tror jag bidrar till att många kommer finna en mer lättillgänglig look hos dem och med glädje utforska världen av kvalitetskläder."
Grundare av bloggen Preppy Beast och frilansande skribent
"I mina ögon är satsningen på Les Créateurs väldigt intressant. Personligen tycker jag att Care of Carl redan var en av de starkaste och mest genomarbetade stildestinationerna online, och de blev nu bara bättre. Med nya progressiva varumärken som Maison Kitsuné, AMI och svenska Our Legacy mjukar man upp sin lite klassiska och peppy-influerade stil, som hittills har karaktäriserat dem, utan att äventyra sitt DNA. Det går en tydlig röd tråd mellan satsningen på Les Créateurs och deras lite mer traditionella värld.”
Bloggare och modell
”Care of Carl’s nya avdelning Les Créateurs är i mina ögon ett fantastiskt tillskott till deras varumärke. För mig är de ett företag som alltid har erbjudit ett sortiment av utvalda kvalitetsvarumärken. Med satsningen Les Créateurs utökar de det sortiment som vi är vana vid med något nytt, uppfriskande och saknat, åtminstone på den danska marknaden. Jag ser detta som en utveckling som kommer att bli en succé.
Varumärkena är noggrant utvalda, nischade designers som alla har ett öga på framtiden och en mer samtida stil. Jag tycker att plaggen ger en exklusiva känsla av att du köper in dig i en samtida premiumstil. Allt från stylingen och butiken gör att varumärkena känns väldigt aktuella. Jag är laddad på att se hur det går, då jag vet att detta är något som hela teamet tror på och har jobbat hårt med. All lycka till!”
Moderedaktör på Café Magazine
"Jag tycker att satsningen Les Créateurs känns helt rätt i tiden och uppskattar verkligen utbudet av de olika modemärkena. Två av mina favoritbrands (som jag alltid inspireras av i sin enkelhet) är Our Legacy och AMI som nu landar på Care Of Carl."
Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.