Retur och Byte
Hur länge gäller öppet köp?
Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att paketet mottogs.
Hur skickar jag tillbaka varor?
För snabbaste hanteringen av din retur så kan du registrera den själv på Mina sidor och följa instruktionerna där. Det tar bara någon minut.
Hur gör jag för att byta varor?
Alternativ 1 (För att få den nya varan snabbast)
- Följ instruktionerna för att skicka tillbaka varorna du inte vill ha.
- Gör en ny order via hemsidan för att din önskade bytesvara inte ska hinna ta slut och för snabbast byte.
Dina order kommer att hanteras helt separat.
Läs mer om vad som gäller under respektive betalsätt i menyn.
-
Faktura
- En ny faktura skapas och skickas via mail. Fakturan med varorna som du vill lämna tillbaka kommer att krediteras när vi mottagit din retur. Om du behåller delar av din första order kommer du att få två fakturor. En för det senaste köpet och en uppdaterad version av fakturan för det första köpet som skickas via mail.
-
Klarna delbetalning 3 och 12 månader
- Om du väljer att behålla delar av din order rekommenderar vi att du registrerar ditt byte via Mina sidor - annars kommer du att få två uppläggningsavgifter från Klarna.
-
Kortbetalning/Direktbetalning/Paypal/Swish
- Du betalar även för din nya order via hemsidan. Så snart vi mottagit din retur återbetalar vi samma konto som användes vid beställningen.
-
Postförskott
- Du betalar även för det nya paketet när det hämtas ut. Så snart vi mottagit din retur kommer vi att återbetala kontonumret som du anger på Returnotan.
Alternativ 2
- Logga in på mina sidor och genomför bytet där
- Din önskade bytesvara skickas i regel ifrån oss samma dag som vi mottagit din retur.
Du kan bara byta färg och/eller storlek.
-
Faktura
- Samma faktura kommer att gälla. Vi skickar ut en uppdaterad version av fakturan via mail när vi mottagit din retur.
-
Klarna delbetalning 3 och 12 månader
- De nya varorna du vill byta till kommer att läggas till på ditt Konto/köp hos Klarna. Varorna du returnerar kommer att tas bort.
-
Kortbetalning/Direktbetalning/Paypal/Swish
- Din betalning påverkas inte alls eftersom du endast kan byta till varor med samma pris.
-
Postförskott
- Din betalning påverkas inte alls eftersom du endast kan byta till varor med samma pris.
Hur gör jag ett återköp/ånger?
- Följ instruktionerna för att skicka tillbaka varor.
- Fyll i Returnotan och ange returorsaken.
Läs mer om vad som gäller under respektive betalsätt i menyn.
-
Faktura
- Om du returnerar hela din order ska du inte betala fakturan. Vi bekräftar via mail när vi mottagit din retur och avslutat din faktura. Om du behåller delar av din order kommer din faktura att krediteras. Vi rekommenderar att du väntar med att betala tills det att vi mottagit din retur och skickat en uppdaterad version av fakturan via mail.
-
Klarna delbetalning 3 och 12 månader
- Varorna du returnerar kommer att tas bort ifrån ditt Konto/köp hos Klarna.
-
Kortbetalning/Direktbetalning/Paypal/Swish
- Så snart vi mottagit din retur återbetalar vi samma konto som användes vid beställningen.
-
Postförskott
- Så snart vi mottagit din retur återbetalar vi kontonumret som du anger på Returnotan.
Vanliga frågor
Jag ska returnera två olika order, kan de skickas i samma paket?
Det går bra att skicka tillbaka varor från olika order i samma paket.
Jag missade att lägga med returnotan i paketet. Vad händer nu?
Vi kommer att ta varorna i retur och återbetala dig. Vi skickar ett mail när allt är hanterat och klart.
Du har rätt att returnera varor inom 14 dagar från att du mottog ditt paket. Använd returfraktsedeln som finns i paketet.
För att snabba på vårt arbete med återbetalning till dig kan du registrera returen själv på "Mina sidor". Använd QR-koden som medföljer i paketet för att komma direkt till returregistreringen.