Vi har samlat och besvarat de vanligaste frågorna.
Vid behov av uttnytjande av tjänsten är du varmt välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst via vår chatt eller e-post på [email protected]
Patagonia har som utgångspunkt att allt som går att reparera, kan repareras.
Av hygieniska skäl accepteras enbart rena föremål för reparation. Intima plagg som underkläder, strumpor, badkläder, handskar, mössor, shorts och underställ kan heller inte repareras.
I vissa fall kan även andra plagg vara oreparerbara, exempel på detta är jackor med omfattande skador där innerfodret har lossnat.
Är du osäker på om ditt plagg kan repareras, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig vidare med ditt reparationsärende.
Vid reparationer strävar Patagonia efter att matcha nytt material så nära som möjligt med det befintliga, även om det ibland inte är möjligt, särskilt för äldre plagg där tyget kan ha förändrats eller utgått.
Även om plagget inte blir helt identiskt med sitt ursprungliga skick, bibehålls dess funktionalitet – utan att du behöver konsumera mer.
Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.