Vi har samlat och besvarat de vanligaste frågorna.
Vid behov av uttnytjande av tjänsten är du varmt välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst via vår chatt eller e-post på [email protected]
Patagonia har som utgångspunkt att allt som går att reparera, kan repareras.
Av hygieniska skäl accepteras enbart rena föremål för reparation. Intima plagg som underkläder, strumpor, badkläder, handskar, mössor, shorts och underställ kan heller inte repareras.
I vissa fall kan även andra plagg vara oreparerbara, exempel på detta är jackor med omfattande skador där innerfodret har lossnat.
Är du osäker på om ditt plagg kan repareras, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig vidare med ditt reparationsärende.
Vid reparationer strävar Patagonia efter att matcha nytt material så nära som möjligt med det befintliga, även om det ibland inte är möjligt, särskilt för äldre plagg där tyget kan ha förändrats eller utgått.
Även om plagget inte blir helt identiskt med sitt ursprungliga skick, bibehålls dess funktionalitet – utan att du behöver konsumera mer.
Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.
Vi erbjuder i dagsläget personlig stilrådgivning både via digitala och fysiska kundmöten i anslutning till vårt huvudkontor i Borås.
Om du är intresserad och vill boka en tid med vår personal shopper, skicka ett mail till [email protected] där du också specificerar om du önskar ett digitalt eller fysiskt möte. Vi återkommer med fler detaljer och förslag på tider.
Våra stilrådgivare ser fram emot att ta sig an uppgiften att hjälpa dig uppdatera din garderob och investera i kvalitetsplagg som håller över tid!