Upptäck våra tre alternativ för att sälja eller byta in din premiumklocka hos oss:
Bästa erbjudande för din klocka,
men tar lite längre tid att få
pengarna än övriga alternativ eftersom
du får betalt först efter försäljning.
1. Fyll i formuläret med personuppgifter samt info om din klocka. Vår klockspecialist kontaktar dig för eventuellt kompletterande uppgifter inom 2-3 vardagar och kommer därefter med ett ungefärligt pris om din klocka accepteras.
2. Skicka din klocka till oss med försäkrad och säker frakt, vilken vi står för.
3. Vi fotar, beskriver och laddar upp din klocka på vår hemsida.
4. Du blir återbetald på ditt bank- eller kundkonto inom 30 dagar efter att klockan sålts.
Näst bäst erbjudande
där du kan byta mot en använd
eller ny klocka från vårt sortiment.
1. Fyll i formuläret med personuppgifter samt info om din klocka.
2. Vår klockspecialist bokar ett digitalt möte där ni diskuterar bytet och eventuell mellanskillnad, vanligtvis inom 2 arbetsdagar.
3. Du skickar din klocka till oss med försäkrad och säker frakt, vilken vi står för.
4. Vi skickar din nya klocka direkt efter att vi mottagit och kontrollerat inbytet med godkänt resultat. Vanligtvis tar detta ca 5-7 arbetsdagar.
Lägst erbjudande för din klocka,
men du får pengarna direkt.
1. Fyll i formuläret med personuppgifter samt info om din klocka.
2. Vår klockspecialist bokar ett digitalt möte alternativt ger ett förslag via mail där vi återkommer med ett bud på klockan, vanligtvis inom 48h.
3. Du skickar din klocka till oss med försäkrad och säker frakt, vilken vi står för.
4. Du får pengarna insatt på ditt bank- eller kundkonto direkt efter att vi mottagit och kontrollerat din klocka med godkänt resultat. Vanligtvis tar detta ca 5-7 arbetsdagar.
Vi ämnar tillhandahålla ett tidlöst sortiment och sourcar bara bland välkända varumärken och ikoniska modeller för att våra kunder ska kunna göra investeringar vi tror håller över tid. Vi tar i dagsläget endast emot klockor från varumärken i följande lista: Rolex, Omega, Tudor, Cartier, Jaeger LeCoultre, Breitling, IWC, Panerai, Bremont, Sjöö Sandström och Sinn. Vi eftersträvar en hög nivå i vår avdelning med pre-owned och vintageklockor och måste därför neka klockor och modeller som inte håller tillräckligt hög standard för vidareförsäljning i avdelningen och/eller som vi inte har möjlighet att kontrollera på rätt sätt. Observera att vi också har ett maxtak, men ta kontakt med vår klockspecialist som bedömmer fall till fall.
Det finns tre olika sätt att avyttra din klocka till oss, se detaljer om alternativen här.
Vi baserar vår värdering främst på aktuell och historisk försäljningsdata och tar således stor hänsyn till varumärke, modell, specifika referenser, skick och övrig proveniens såsom ägar- och servicehistorik, ursprungligt försäljningsland och tillbehör i form av certifikat, box och övriga papper. Varje värdering är unik och vi kan därför inte lämna ut någon generell värdering på förhand utan att ta del av den efterfrågade informationen.
När du valt hur du vill sälja eller byta din klocka och fyllt i ett formulär med de uppgifter vi kräver, blir du kontaktad av vår klockspecialist. Efter att ni har kommit överens skickar vi över emballage och en fraktsedel. Det är viktigt att du använder dig av dessa för att din klocka ska vara försäkrad och spårbar under transporten. Om du av någon anledning inte använder dig av avsett emballage och fraktsedel och det händer något under transporten friskriver vi oss från ansvar.
När du erhåller din betalning beror på om du valt att sälja din klocka via förmedling, byta in den eller sälja den direkt till oss. Mer information om respektive alternativ finner du här.
Vi vill att du som säljare ska få ut så mycket som möjligt av vår tjänst. Därför vill vi i största mån undvika att sänka försäljningspriset på din klocka om det inte anses nödvändigt. Vi kommer däremot vid osålt klocka efter 2 månader, i samråd med dig som säljare gradvis sänka priset till en förhoppningsvis mer attraktiv prisnivå, tills dess att klockan säljs. Ligger den kvar efter 6 månader kontaktar vi dig för att gemensamt komma fram till en lösning.
Genom att skicka in förfrågan godkänner du våra villkor och försäkrar som säljare att din beskrivning av produkten stämmer överens med produktens verkliga skick. Om din beskrivning inte skulle stämma överens får du stå för eventuella returkostnader vid av oss ej godkänd klocka. Om inskick av klocka skulle utebli efter att vi skicka emballage samt fraktsedel till dig, kommer även dessa kostnader att debiteras. Du godkänner även att vi betalar ut provision till ditt kundkonto hos oss på Care of Carl genom ett tillgodobelopp för framtida köp om du accepterar det som betalning vid överenskommelse kring köpeskillnad.
DAC7 är ett skattedirektiv drivet av EU som kräver att onlineplattformar där kunder kan sälja saker mot pengar, likt Care of Carl Pre-Owned, rapporterar in försäljning och intäkter från kunderna till lokala skattemyndigheter. Läs mer här.
Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.