✔ Fri frakt över 399 kr ✔ Fri retur ✔ 1-3 dagars leverans
FÖRLÄNGT ÖPPET KÖP T.O.M. 3:E JANUARI 2025

Fråga Klockspecialisten

Vi vill att det ska vara lätt att investera i din begagnade premiumklocka online och att du ska få bästa möjlighet till att göra ett tryggt köp. Det tror vi uppnås genom god information och en nära kontakt med någon som har mycket erfarenhet inom området. Därför erbjuder vi möjligheten att boka ett möte på dina premisser, antingen via telefon, video eller fysiskt på vårt huvudkontor. Självklart finns vi också tillgängliga via chatt vid enklare frågor före eller efter köp.

Fråga Klockspecialisten

Vi vill att det ska vara lätt att investera i din begagnade premiumklocka online och att du ska få bästa möjlighet till att göra ett tryggt köp. Det tror vi uppnås genom god information och en nära kontakt med någon som har mycket erfarenhet inom området. Därför erbjuder vi möjligheten att boka ett möte på dina premisser, antingen via telefon, video eller fysiskt på vårt huvudkontor. Självklart finns vi också tillgängliga via chatt vid enklare frågor före eller efter köp.

Fråga Klockspecialisten

Vi vill att det ska vara lätt att investera i din begagnade premiumklocka online och att du ska få bästa möjlighet till att göra ett tryggt köp. Det tror vi uppnås genom god information och en nära kontakt med någon som har mycket erfarenhet inom området. Därför erbjuder vi möjligheten att boka ett möte på dina premisser, antingen via telefon, video eller fysiskt på vårt huvudkontor. Självklart finns vi också tillgängliga via chatt och mail vid enklare frågor före, under eller efter köp.

Chatta – använd chattfunktionen i butiken och efterfråga vår klockspecialist. Tillgänglig vardagar mellan 08.30-17.00. Vanligtvis svarar vi inom 24h, annars återkommer vi via mail.

Boka tid för personligt möte – skicka ett mail till vår klockspecialist här för att boka ett personligt möte via telefon, video eller fysiskt på vårt huvudkontor. Svar inom 24h på vardagar.

Chatta – använd chattfunktionen i butiken och efterfråga vår klockspecialist. Tillgänglig vardagar mellan 08.30-17.00. Vanligtvis svarar vi inom 24h annars återkommer vi via mail.

Boka tid för personligt möte – maila vår klockspecialist här för att boka ett personligt möte via telefon, video eller fysiskt på vårt huvudkontor. Svar inom 24h på vardagar.

Innan du kontaktar oss kan det vara bra att kika igenom vår FAQ, där vi samlat svaren på våra vanligaste frågor. Kanske hittar du lösningen på din fråga där? Om inte är du varmt välkommen att kontakta oss med din förfrågan.

  • Köpa klocka på Care of Carl

      Vi erbjuder ett tryggt och smidigt köp av ett handplockat urval av ikoniska modeller från välrenommerade varumärken där alla klockor är genomgångna med säkerställd äkthet och funktion. Vi har flera betalningsalternativ och som vanligt 14 dagars öppet köp samt fri och helförsäkrad leverans. För extra trygghet har du möjlighet till personlig kontakt och rådgivning av vår klockspecialist med mångårig erfarenhet. Läs mer om att köpa klocka hos oss här.

  • Sälja eller byta in klocka på Care of Carl

      Vi erbjuder ett generöst upplägg med möjligheten att byta in en befintlig klocka mot en annan, låta oss sälja din klocka via förmedling eller sälja den direkt till oss. Genom vår högkvalitativa process sköter vi allt kring din försäljning och når en köpstark målgrupp. Läs mer om du säljer eller byter in din klocka här.

  • Återköp

      Som en särskild service garanterar vi att vi alltid köper tillbaka den klocka som du köpt hos oss om du vilja sälja klockan i framtiden. Observera att en omvärdering sker vid tillfället. Kontakta vår klockspecialist för mer information.

  • Sourcing

      För dig som letar efter något speciellt men inte kan återfinna rätt klocka bland vårt utbud finns möjligheten att ta hjälp av vår klockspecialist för att eventuellt lokalisera en specifik modell. Boka en tid via kontaktformuläret ovan och ange att du önskar hjälp med sourcing för mer information.

  • Service

      En finare klocka är en investering som med rätt vård och omtanke kommer att gå från generation till generation. Vi uppmanar därför till att du lämnar in din klocka på service enligt tillverkarens rekommenderade serviceintervall för att den ska fungera som den ska och hålla så länge som möjligt. Vad som gäller för just din klocka går oftast att läsa sig till på tillverkarens hemsida. Observera att vi inte utför någon service hos oss och tar inte emot klockor för service. Du är dock varmt välkommen att kontakta oss om du känner dig osäkert vart du ska vända dig och behöver vägledning.

  • Öppet köp

      Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du inom 14 dagar returnera det och byta till andra varor, eller få pengarna tillbaka kostnadsfritt.

  • Retur

      Vi erbjuder alltid fria returer och fria byten. Kontakta oss vid retur då vi behöver boka en ny upphämtning av din klocka.

  • Frakt

      Vi kommer erbjuda en försäkrad leverans med DHL Express.

  • Vilka betalsätt accepterar ni?

      Vi accepterar flera betalsätt så oavsett om du vill betala direkt eller över tid så hittar du ett alternativ som passar dig bäst.

      1. Kortbetalning: Visa, Mastercard eller American Express. Ingen extra avgift.
      2. Direktbetalning Internetbank: Via Trustly, med stöd för Swedbank, Sparbanken, Handelsbanken, SEB, Nordea, Danske Bank, FOREX, ICA Banken, Länsförsäkringar, Skandiabanken, Sparb. Syd. Ingen extra avgift.
      3. Klarna Faktura: Betala efter du mottagit varorna, betalningsvillkor 30 dagar via Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via mail. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress.
      4. Klarna Delbetalning: 3, 6 eller 12 månader räntefritt via Klarna. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer.
      5. Swish: Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.

Fråga klockspecialisten

Skickbeskrivning

För att vägleda dig i ditt köp har vi försökt göra en förenklad modell av den såväl estetiska som funktionella, invändiga skickbeskrivningen enligt tabellen nedan. Vi säljer dock inga klockor som inte är genomgångna och lämnar alltid minst 12 månaders funktionsgaranti. Mer information om skick anges under objektbeskrivning på respektive klocka.

Observera att det är två olika tabeller för att skilja mellan på klockor vi har kategoriserat som pre-owned respektive vintage. Läs mer om kategoriseringen här.

Pre-Owned

  • 5/5 Helt ny klocka (nyskick) - klockan är i nyskick med skyddsplasten kvar.
  • 4/5 Använd men i nyskick - klockan är använd fåtalet gånger men är i nyskick.
  • 3/5 Mycket fint bruksskick - klockan är i mycket fint bruksskick med minimala anmärkningar på tavla och länk.
  • 2/5 Bruksskick - klockan är använd med flertalet men mindre anmärkningar på tavla och länk.
  • 1/5 Tydliga spår av bruk - klockan är tidigare använd med flertalet och större anmärkningar på både tavla och länk.

Vintage

  • 5/5 Helt ny klocka (NOS) - klockan är NOS (New Old Stock).
  • 4/5 Använd men i toppskick- klockan är använd fåtalet gånger men i toppskick bortsett från patina.
  • 3/5 Mycket fint bruksskick - klockan är buren mycket varsamt med få anmärkningar på tavla och länk bortsett från patina.
  • 2/5 Bruksskick - klockan är buren sporadiskt med flertalet, men mindre anmärkningar på tavla och länk.
  • 1/5 Tydliga spår av bruk - klockan är tidigare buren under längre tid med flertalet anmärkningar på både tavla och länk.

Tillägg skick

Full set
Innehar box, certifikat och servicepapper.

Svensksåld
Tidigare såld i Sverige av auktoriserade återförsäljare.

Kortad länk
Länken är kortad, länkbitar kan eventuellt saknas. Se information på respektive klocka.

Tritium
Gammalt material på visare och index som lyser i mörker (ändras över tid, får en patinerad look). Användes fram till mitten av 90-talet.

Ruckad
Justerat urverk utan att serva klockan. Justerad gångtid och funktion mellan servicetillfällen.

Servad
Fullservad ink. byte av eventuella slitdelar. Omfattning varierar beroende på exemplar. Kontakta oss för mer info om respektive klocka.

Trycktestad
Testad om klockan klarar vatten (Observera att vi som säljare inte lämnar någon garanti på vattentätheten).

Information om köp och sälj

  • Vad är skillnaden mellan Pre-owned och Vintage?

      Den stora skillnaden mellan pre-owned och vintage är hur många år klockan är. En vintageklocka enligt vår definition, vilken också speglar den allmänna definitionen i stort, är en klocka som är äldre än 25 år. En klocka som är märkt pre-owned är därmed yngre än 25 år och således tillverkad sent 90-tal och framåt. Observera att det finns undantagsfall där en uppdatering av en modell skett precis i gränslandet mellan vintage och pre-owned och därmed kan definitionen av pre-owned variera med ett par år beroende på modell och referens.

  • Hur definieras skicket?

      För att vägleda dig i ditt köp har vi försökt göra en förenklad modell av den såväl estetiska som funktionella, invändiga skickbeskrivningen enligt tabellen här. Vi säljer dock inga klockor som inte är genomgångna och lämnar alltid minst 12 månaders funktionsgaranti (gäller ej nya klockor). Mer information om skick anges under objektbeskrivning på respektive klocka. Observera att det är två olika tabeller för att skilja på klockor vi har kategoriserat som pre-owned respektive vintage. Läs mer om kategoriseringen här.

  • Hur vet jag att klockan är äkta?

      Alla klockor som säljs av oss gås igenom av experter för att säkerställa skick och äkthet för att vi ska kunna garantera dig att du får en klocka som är vad den utger sig för att vara och kommer hålla som den ska. Vi kontrollerar också att klockorna vi handlar med aldrig anmälts stulna för att du ska känna dig trygg med din investering.

  • Har jag garanti på klockan jag köper?

      Ja, vi lämnar minst 12 månaders funktionsgaranti på alla klockor vi säljer. I tillägg till detta kan det på nyare klockor finnas kvarvarande garanti från tillverkaren. Läs mer om vår garanti och våra villkor här.

  • Hur skickas min klocka efter köp?

      Din klocka skickas vanligtvis 1-3 vardagar efter köp med helförsäkrad leverans.

  • Kan jag ångra mitt köp?

      Ja, vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att paketet mottogs.

  • Vilka betalsätt accepterar ni?

      Vi accepterar flera betalsätt så oavsett om du vill betala direkt eller över tid så hittar du ett alternativ som passar dig bäst.

      1. Kortbetalning: Visa, Mastercard eller American Express. Ingen extra avgift.
      2. Direktbetalning Internetbank: Via Trustly, med stöd för Swedbank, Sparbanken, Handelsbanken, SEB, Nordea, Danske Bank, FOREX, ICA Banken, Länsförsäkringar, Skandiabanken, Sparb. Syd. Ingen extra avgift.
      3. Faktura: Betala efter du mottagit varorna, betalningsvillkor 30 dagar via Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via mail. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress.
      4. Delbetalning: 3, 6 eller 12 månader räntefritt via Klarna. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer.
      5. Swish: Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen. Ingen extra avgift.
  • Vilka klockor tar ni emot?

      Vi ämnar tillhandahålla ett tidlöst sortiment och sourcar bara bland välkända varumärken och ikoniska modeller för att våra kunder ska kunna göra investeringar vi tror håller över tid. Vi tar i dagsläget endast emot klockor från varumärken i följande lista: Rolex, Omega, Tudor, Cartier, Jaeger LeCoultre, Breitling, IWC, Panerai, Bremont, Sjöö Sandström och Sinn. Vi eftersträvar en hög nivå i vår avdelning med pre-owned och vintageklockor och måste därför neka klockor och modeller som inte håller tillräckligt hög standard för vidareförsäljning i avdelningen och/eller som vi inte har möjlighet att kontrollera på rätt sätt.

  • Hur säljer jag min klocka till er?

      Det finns tre olika sätt att avyttra din klocka till oss, se detaljer om alternativen här.

  • Hur värderar ni min klocka?

      Vi baserar vår värdering främst på aktuell och historisk försäljningsdata och tar således stor hänsyn till varumärke, modell, specifika referenser, skick och övrig proveniens såsom ägar- och servicehistorik, ursprungligt försäljningsland och tillbehör i form av certifikat, box och övriga papper. Varje värdering är unik och vi kan därför inte lämna ut någon generell värdering på förhand utan att ta del av den efterfrågade informationen.

  • Hur skickar jag in min klocka?

      När du valt hur du vill sälja eller byta din klocka och fyllt i ett formulär med de uppgifter vi kräver, blir du kontaktad av vår klockspecialist. Efter att ni har kommit överens skickar vi över emballage och en fraktsedel. Det är viktigt att du använder dig av dessa för att din klocka ska vara försäkrad och spårbar under transporten. Om du av någon anledning inte använder dig av avsett emballage och fraktsedel och det händer något under transporten friskriver vi oss från ansvar.

  • När erhåller jag betalning för min klocka?

      När du erhåller din betalning beror på om du valt att sälja din klocka via förmedling, byta in den eller sälja den direkt till oss. Mer information om respektive alternativ finner du här.

  • Vad händer om min klocka inte blir såld?

      Vi vill att du som säljare ska få ut så mycket som möjligt av vår tjänst. Därför vill vi i största mån undvika att sänka försäljningspriset på din klocka om det inte anses nödvändigt. Vi kommer däremot vid osålt klocka efter 2 månader, i samråd med dig som säljare gradvis sänka priset till en förhoppningsvis mer attraktiv prisnivå, tills dess att klockan säljs. Ligger den kvar efter 6 månader kontaktar vi dig för att gemensamt komma fram till en lösning.

  • Villkor

      Genom att skicka in förfrågan godkänner du våra villkor och försäkrar som säljare att din beskrivning av produkten stämmer överens med produktens verkliga skick. Om din beskrivning inte skulle stämma överens får du stå för eventuella returkostnader vid av oss ej godkänd klocka. Om inskick av klocka skulle utebli efter att vi skicka emballage samt fraktsedel till dig, kommer även dessa kostnader att debiteras. Du godkänner även att vi betalar ut provision till ditt kundkonto hos oss på Care of Carl genom ett tillgodobelopp för framtida köp om du accepterar det som betalning vid överenskommelse kring köpeskillnad.

Vill du fortsätta där du var?

Nej, jag vill börja om
Ja, jag vill fortsätta

Kundrådgivning

Tillbaka

Chatt

Måndag-Fredag 08-17

Mail

[email protected]

Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.

4.75/5 12572 Recensioner

Jättesnabb leverans!!

Jenny N

2024-12-02

Köpare

2024-11-20

Bra kvalitet. Jättenöjd 

Benjamin U

2024-12-02

Köpare

2024-11-20

Snabbt och smidigt som vanligt. Retur utan problem. 

Christopher F

2024-12-02

Köpare

2024-11-19

Snabbt o smidigt

Karin H

2024-12-02

Köpare

2024-11-17

Snabb leverans. Fina varor.

Karin R

2024-12-02

Köpare

2024-11-20

Har handla här sedan 2012, överlägset den bästa service online som går att finna. 

Fabian I

2024-12-02

Köpare

2024-11-20

Enkelt och smärtfritt, precis som vanligt!

Magnus P

2024-12-02

Köpare

2024-11-20

Mycket nöjd tack!

Therese A

2024-11-30

Köpare

2024-10-21

Tack så mycket.  alt mycket bra. 

Reza G

2024-11-28

Köpare

2024-11-18

Snabb leverans

Björn

2024-11-27

Köpare

2024-11-17

Jätte bra sida!

Mouhamad S

2024-11-25

Köpare

2024-11-14

Bra och snabb leverans

Sara H

2024-11-25

Köpare

2024-11-15

Väl utvalt sortiment och snabba leveranser. Mycket nöjd!

Marie T

2024-11-20

Köpare

2024-11-10

Snabb leverans! 

Sofia O

2024-11-19

Köpare

2024-11-06

Snabb leverans,  nöjd.

Fatima B

2024-11-18

Köpare

2024-11-06

Bra,snabbt o smidigt

Johan G

2024-11-18

Köpare

2024-11-07

Mycket bra och snabbt. 

Amnart L

2024-11-18

Köpare

2024-11-06

Snabb leverans.

Orhan S

2024-11-15

Köpare

2024-11-04

Superbra hela vägen 🙏

Peter R

2024-11-14

Köpare

2024-09-24

Snabb service och snabb leverans.

Kristian S

2024-11-14

Köpare

2024-11-05

Väldigt snabbt och hjälpsamma 

Hans B

2024-11-13

Köpare

2024-11-04

Snabb leverans 

Sofia N

2024-11-13

Köpare

2024-11-04

Snabb med bra utbud. Kläderna presenteras också på ett utmärkt sätt.

Axel L

2024-11-13

Köpare

2024-11-03

Underbart!

Kourosh A

2024-11-13

Köpare

2024-11-03

Great website, great clothing & great checkout experience can it get any better. 

Casper O

2024-11-13

Köpare

2024-11-02

Perfekt som vanligt!

Per A

2024-11-11

Köpare

2024-11-01

Tappa inte märken som är värda att köpa.

Tony J

2024-11-11

Köpare

2024-10-30

Choose your delivery country
  • Sverige
  • Sverige
  • Danmark
  • Norge
  • Suomi
  • Deutschland
  • Österreich
  • EU
  • Nederland
  • France
  • Schweiz
  • España
  • Italia
{ "SE": { "content": "Välkommen till vår svenska butik. ", "usp_list": [ "Fri frakt över 399 kr", "Fri retur", "1-3 dagars leverans" ], "image": "https://www.careofcarl.com/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_SV.png", "cta": "Välj ditt leveransland", "button_text": "Byt land" }, "IE": { "content": "Welcome to our English store! Here's some specific information for international customers.", "usp_list": [ "Free Delivery From €30", "Free returns", "No customs duties" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Choose your delivery country", "button_text": "Change country" }, "DK": { "content": "Velkommen til vores danske butik! Her er nogle specifikke oplysninger for Danmark.", "usp_list": [ "Fri fragt over 299;-", "Fri retur", "1-3 dages levering" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_DK.png", "cta": "Vælg dit leveringsland", "button_text": "Skift land" }, "FI": { "content": "Tervetuloa suomalaiseen kauppaamme! Tässä on tiettyjä tietoja Suomelle.", "usp_list": [ "Ilmainen toimitus yli 30€ tilauksille", "Maksuton palautus", "Toimitusaika 2-5 pv" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_FI.png", "cta": "Valitse toimitusmaasi", "button_text": "Vaihda maata" }, "NL": { "content": "Welkom in onze Nederlandse winkel! Hier is wat specifieke informatie voor Nederland.", "usp_list": [ "Gratis bezorging vanaf €30", "Gratis retour", "Geen inklaringskosten" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_NL.png", "cta": "Kies uw bezorgland", "button_text": "Verander van land" }, "DE": { "content": "Willkommen in unserem deutschen Shop! Hier sind einige spezifische Informationen für Deutschland.", "usp_list": [ "Standardversand frei ab 30 Euro Bestellwert", "Kostenlose Rücksendung", "Keine Zollgebühren" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_DE.png", "cta": "Wählen Sie Ihr Lieferland", "button_text": "Land ändern" }, "AT": { "content": "Willkommen in unserem österreichischen Shop! Hier sind einige spezifische Informationen für Österreich.", "usp_list": [ "Standardversand frei ab 30 Euro Bestellwert", "Kostenlose Rücksendung", "Keine Zollgebühren" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_AT.png", "cta": "Wählen Sie Ihr Lieferland", "button_text": "Land ändern" }, "ES": { "content": "¡Bienvenido a nuestra tienda española! Aquí tienes información específica para España.", "usp_list": [ "Envío gratuito a partir de 30 €", "Devoluciones gratuitas", "Sin derechos de aduana" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Elija su país de entrega", "button_text": "Cambiar país" }, "FR": { "content": "Bienvenue dans notre boutique française! Voici des informations spécifiques pour la France.", "usp_list": [ "Livraison gratuite à partir de 30 €", "Retours gratuits", "Pas de frais de douane" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Choisissez votre pays de livraison", "button_text": "Changer de pays" }, "IT": { "content": "Benvenuti nel nostro negozio italiano! Ecco alcune informazioni specifiche per l'Italia.", "usp_list": [ "Spedizione gratuita oltre 30 €", "Reso gratuito", "Nessun dazio doganale" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Scegli il tuo paese di consegna", "button_text": "Cambia paese" }, "NO": { "content": "Velkommen til vår norske butikk! Her er litt spesifikk informasjon for Norge.", "usp_list": [ "Fri frakt over 399,-", "Fri retur", "1-4 dagers levering" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_NO.png", "cta": "Velg ditt leveringsland", "button_text": "Bytt land" }, "GB": { "content": "Welcome to our UK store! Here is some specific information for the United Kingdom.", "usp_list": [ "Free shipping over £300", "Free returns", "1-2 days delivery" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_EU.png", "cta": "Choose your delivery country", "button_text": "Change country" }, "CH": { "content": "Willkommen in unserem Schweizer Shop! Hier sind einige spezifische Informationen für die Schweiz.", "usp_list": [ "Gratis-Express-Versand ab 300 CHF", "Kostenlose Rücksendung", "Keine Zollgebühren" ], "image": "/dokument/bibliotek/Image/Bilder/Hemsida/Footer/country_select_DE.png", "cta": "Wählen Sie Ihr Lieferland", "button_text": "Land ändern" } }